Comerțul cu tradiții, susținut de străini


Vizualizari: 19,317

de Mirona Hrițcu

(…)

Afacere de suflet

De pildă, astăzi, Dana și Răzvan au zeci de furnizori în întreaga țară, mulți cunoscuți „în lungile delegații, pe vremea când eram reporteri speciali. Pe unii dintre artiștii populari i-am întâlnit, apoi, în târgurile de profil. Așa am legat prietenii și, pentru că unii ne cunoșteau deja și scrisesem despre ei, ne-au ajutat să pornim afacerea. Până am ajuns să lucrăm „pe stocul nostru“, colaboratorii ne-au lăsat mai multe obiecte pe bază de învoială, cu plata la vânzare. Apoi am ajuns să vindem, să ne achităm și față de ei și să generăm un anumit profit.“ 

Astăzi, la trei ani de la lansarea site-ului, vând lunar obiecte în valoare de circa 20.000 de lei. Clienții? La fel de diverși ca obiectele comercializate: o categorie însemnată o reprezintă firmele de PR și de organizare de evenimente – de pildă, artizanescu.ro a asigurat decorurile la „Săptămâna Românească la McDonald`s“. În plus, „am primit comenzi de la ambasade, Guvern, Parlament, ministere și firme mari, cu ocazia unor evenimente sau acțiuni de popularizare a tradițiilor“. Străinii reprezintă o altă categorie importantă de clienți, printre cei cu care s-au întâlnit numărându-se o englezoiacă, o vietnameză sau un indian stabilit în SUA, care vrea să-și decoreze casa în stil rustic românesc. Puține microîntreprinderi lansate în plină criză au reușit să-și mențină un nivel constant al veniturilor.

„Nu e ușor, suntem doar două persoane. Noi mergem prin țară, noi cărăm marfa, noi o fotografiem și o urcăm pe site, noi scriem textele, tot noi ambalăm și trimitem coletele. Administrarea site-ului, promovarea magazinului, distribuirea materialelor și a obiectelor populare, toate aceastea sunt realizate de noi doi. Munca este multă, dar știm că facem ce ne place.“

Citiți mai departe AICI

Comments

comments

Feed RSS pentru acest articol. TrackBack URI

Lasa un raspuns